Produktivita

5 tipov pre podnikateľov, o ktoré sa s Vami nikto nepodelil – až doteraz

user cover

Naštartovať podnikanie je jedna z najvzrušujúcejších kariérnych volieb vôbec. Je to taktiež jedna z najťažších ciest ako si vybudovať kariéru, vzhľadom na to, že existuje značné množstvo faktorov, ktoré ovplyvňujú štart podnikania, od trhového výskumu a hľadania investorov až po vývoj produktu či službu a budovania kvalitného tímu. Existuje veľa všeobecných tipov a trikov pre podnikateľov, my sme vybrali 5 špecifických, ktoré by sa určite zišlo každému podnikateľovi predtým, než sa na túto cestu vydal.

 

1. PÝTAJTE ODOZVU MIMO VÁŠHO PODNIKATEĽSKÉHO “KRUHU”

Väčšina skvelých podnikateľov si uvedomuje, že podnikať neznamená robiť všetko sám. Odpovede a odporúčania treba hľadať mimo svojej organizácie. Najlepšie čo môžte urobiť, je vystavať si okolo seba okruh dôveryhodných ľudí, s rozličnými prístupmi a pohľadmi, ktorí nemajú s Vašim podnikaním nič spoločné(to neznamená, že nemôžu taktiež podnikať, ide len o to, aby neboli súčasťou vašej organizácie), a ktorí Vám vedia ponúknuť radu alebo riešenie bez toho, aby boli zaujatí.

 

2. SÚSTREĎTE SA NA ÚSPECH VÁŠHO ZÁKAZNÍKA

Čím viac dokáže Váš tím pomôcť Vášmu zákazníkovi, tým bližšie dokážete asociovať Vašu organizáciu a Váš produkt alebo službu so zákazníkovým úspechom. Takto máte možnosť si vybudovať skvelú reputáciu, pretože s každým spokojne obslúženým zákazníkom, si zväčšujete okruh ľudí, ktorí budú ochotní o svojich úspechoch rozprávať ďalej a v ideálnom prípade Vám posúvať ďalších zákazníkov.

 

3. HĽADAJTE ĽUDÍ, KTORÍ ZAPADAJÚ DO FIREMNEJ KULTÚRY

Treba myslieť na to, že hlavne v počiatočných fázach Vášho podnikania budete tráviť veľa času blízkou spoluprácou s tímom, ktorý najmete. V ideálnom prípade, chcete nájsť ľudí, ktorí sú šikovnejší a viac talentovaní ako vy(v ich oblastiach), aby ste mali individuálnych expertov pre špecifické role.

Nezabúdajte taktiež dbať na firemnú kultúru. Každý raz, čo niekoho najmete, zvážte či bude Vaša spolupráca príjemná pre Vás a samozrejme aj pre existujúcich členov Vášho tímu.

 

4. ROBTE ROZHODNUTIA ZALOŽENÉ NA FAKTOCH

Rozhodujte sa podľa dostupných dát, nie podľa emócií. Je to jedna z najťažších podnikateľských stratégii, nakoľko vyžaduje porozumenie metrík, ktoré majú najväčší dopad na Vašu organizáciu, disciplinované sústredenie sa na analýzy výkonu a taktiež investície do technológií, ktoré takéto analýzy dokážu efektívne merať.

Napriek svojej náročnosti, ide o veľmi výnosnú stratégiu, ktorá umožňuje detailne sledovanie chodu každej súčasti organizácie a následného korigovania, prípadne nápravy neefektívnych procesov.

 

5. BUĎTE PRIPRAVENÍ ZLYHAŤ

Prijmite zlyhanie ako možnosť niečomu sa priučiť. Nech už robíte čokoľvek, nezdržujte sa zlyhaniami s minulosti – tieto Vám iba bránia v rýchlom napredovaní. Pochopte čo sa stalo, rozhodnite sa čo nabudúce spraviť inak a postarajte sa o nápravu.

Veľa ľudí Vám bude rozprávať, že zlyháte, musíte sa spoľahnúť na Váš inštinkt, aby Vám povedal, kedy je správne takéto vstupy počúvať a kedy je správnejšie sa jednoducho hnať dopredu podľa Vášho plánu. Zapamätajte si, že výdrž je jednou z najsilnejších charakteristík úspešných podnikateľov. Ak máte správny tím, stratégiu a hodnotnú ponuku, táto výdrž sa Vám určite vyplatí.

zdroj: fastcompany

 

 

Online faktúry zadarmo

Ešte nepoužívate miniFAKTÚRU? Zaregistrujte sa a fakturujte s nami v roku 2015 šikovne!

 

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť