Produktivita

7 smrtelných chýb, ktoré ničia motiváciu na pracovisku

user cover

Existujú okolnosti a udalosti, vďaka ktorým sa cítime šťastní a docenení. Bohužiaľ aj veľa takých, ktoré naopak zabíjajú našu motiváciu. Ak si chcete byť istý, že Vašom zamestnancom poskytujete prostredie, v ktorom môžu rásť, overte, či sa na Vašom pracovisku nevyskytujú niektorí z týchto zabijakov motivácie.

 

1. Toxickí ľudia

Ak ste niekedy trávili čas s naozaj toxickými ľuďmi, viete ako veľmi deštruktívni a vyčerpávajúci vedia byť. Šíria všetko negatívne a požierajú všetko pozitívne. Nechajte ich nech si nájdu iný “domov”, alebo ak to nie je možné, uistite sa, že máte podchytené spôsoby ako minimalizovať ich dopad na prostredie.

 

2. Žiaden profesionálny vývin

Každý potrebuje vedieť, že sa učí a rastie. Bez toho môže byť pracovné prostredie veľmi statické a nezáživné. Profesionálny vývin pre každého z Vašich zamestnancov im umožňuje rásť v ich kariére a taktiež im dáva pocit, že vy aj vaša organizácia máte záujem na ich úspechu.

 

3. Nedostatok vízie

Jasne odkomunikovaná vízia udáva smer a ukazuje ľudom, kam sústrediť svoju snahu. Bez nej sú aj tí najlepší zamestnanci menej efektívni, pretože je ťažké v niečom excelovať, keď nevidia širšie súvislosti.

 

4. Premrhaný čas

Ak máte ten druh pracovného prostredia, kde sa zvolávajú bezdôvodné mítingy a emaily s irelevantnými informáciami sú posielané na všetkých, je možné, že vaši zamestnanci sú značne frustrovaní. Ukážte ľudom, že si ich ceníte tým, že si budete ceniť ich čas.

 

5. Neadekvátna komunikácia

Keď viazne komunikácia, ľudia trávia polovičku svojho času spochybňovaním svojej práce, kritické úlohy sú prehliadané, nedôležité role sú duplikované a deštruktívne fámy sa šíria. Jasné spôsobu komunikácie prinášajú výhody pre všetkých.

 

6. Nedostatok uznania

Ak tvrdá práca alebo výnimočné výsledky zostávajú bez povšimnutia, keď každodenné prejavy vďaky zostáva zamlčané, ľudia sa časom stávajú apatický a neinšpirovaní. Môžte svojich zamestnancov odmeniť bez toho, aby ste utratili čo by len cent – stačí aj obyčajné “ďakujem”.

 

7. Zlé vedenie

Zlý líder poškodzuje každého jedného člena svojho tímu a aj ich organizáciu. Aj tí najlepší zamestnanci potrebujú efektívne vedenie, aby mohli excelovať. Začnite vývinom svojho vlastného vodcovstva, potom nájmite tých najlepších lídrov pre každú úroveň organizácie. Je to to najlepšie, čo môžte urobiť pre pracovné prostredie a všetkých v ňom.

 

Ak je vám niektorí z týchto problémov povedomý, je treba spraviť všetko vo vašich silách, aby ste boli súčasťou jeho riešenia. Nezabúdajte, že skvelí ľudia nezostávajú dlho na zlých pracoviskách.

 

zdroj: inc

 

Online faktúry zadarmo

Ešte nepoužívate miniFAKTÚRU? Zaregistrujte sa a fakturujte s nami v roku 2015 šikovne!

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť