from zero to hero
Návody

Ako vytvoriť úspešný startup – 4. časť

Už tri časti našej série máme za sebou a ešte mnoho ďalších je pred nami. V predošlom článku sme sa venovali prítomnosti na sociálnych sieťach, správnemu využitiu marketingových nástrojov a správnemu využitiu všetkých nástrojov, ktoré sa dajú nájsť na webe. V štvrtej časti našej startupovej série sa pozrieme bližšie na zúbok spusteniu demo- a produkčných verzií, analýzu užívateľských dát a zákaznícku podporu.

Produktové demo

Všetko je o prezentácii. Použiť rozličné metódy na to, aby si Vaši potenciálni užívatelia mohli vyskúšať niektoré funkcie, môže byť veľmi prospešné. Vyskúšajte niektorý z nástrojov, ktorý sme na tento účel pre Vás vybrali:

 

  • Videoscribe                             1.videoscribe

Videoscribe je naozaj perfektná aplikácia. Ponúka vytváranie animácií v štýle písania na flipchartovú tabuľu a to bez nutnosti byť technicky zdatný. Môžete vytvárať napríklad marketingové videá, návody, pridať k nim ilustrácie a ak treba, aj ich „oživiť“. Aplikácia sa dá použiť ako na PC a Macintoshi, tak aj ako mobilná aplikácia (s limitovanými funkciami) na iPhone, iPade, Androide čo dokonca na Kindle Fire.

  • Explainify                                2.explainify

Pomocou Explainify vytvoríte krátke a trefné animované príbehy, ktoré Vám pomôžu prerozprávať príbeh Vašej značky. Ak hľadáte nástroj na vytvorenie videa krátkeho 45 až 90 sekúnd, tak toto je pre Vás to pravé orechové.

 

Spustenie

Pripravení na štart? V poriadku. Ale odkiaľ získať potrebné množstvo inštalácií a užívateľov na to, aby ste mohli Váš projekt rozbehnúť?

Na to existujú rôzne registračné stránky a služby, ktoré slúžia presne na tento účel. V tomto okamihu je najdôležitejšie poobzerať sa a rozšíriť Vašu aplikáciu/webovú stránku/službu/značku/čokoľvek na čo najviac miest ako sa len dá, samozrejme v rámci daného odvetvia.

Táto služba Vás umiestni na prvých 40. stránkach, ktoré sú veľmi nápomocné pri prvých krôčkoch Vášho startupu. Každá z týchto stránok bola špeciálne vybraná kvôli špeciálnym funkciám, hlavne kvôli kvalite SEO, šikovnému sledovaniu odkazov a vysokej návštevnosti. Táto služba nanešťastie nie je zdarma, ale zato garantujú vrátenie vloženej sumy, ak neuvidíte patričné výsledky.

  • Pr.co                                    4.prco

Na pr.co bolo v ostatnom čase napísaných veľa pozitívnych recenzií. Je to online platforma s 10.000 zaregistrovanými klientami z celého sveta, ktorá publikuje správy optimalizované pre sociálne médiá a vyhľadávače. Správa môže obsahovať všetko počnúc Vašou tlačovou správou, pokrytím, kontaktami a informáciami o spoločnosti a všetkým potrebným, aby o Vás vedel celý svet.

 

Analytické nástroje

Potom, ako budú Váš produkt či službu spustené, potrebujete starostlivo sledovať, aké sú reakcie Vašich užívateľov a podľa toho sa zariadiť. Na začiatok Vám úplne postačí Google Analytics, po čase však môžete potrebovať ešte špecifickejšie nástroje. Skúste jedny z týchto:

  • Crazy Egg                         5.crazy_egg

Vďaka tepelným mapám a reportom prehliadania stránok, ktoré získate pomocou Crazy Egg, sú pre Vás návštevníci Vašich stránok otvorenou knihou. Zistite, na ktoré miesta klikajú ľudia najviac, v ktorých častiach stránky ostávajú najdlhšie a množstvo iných informácií. Správanie Vašich zákazníkov je pre Vás jednou z najdôležitejších informácií vôbec.

  • Segment                        6.segment

Segment používa údaje z webových stránok ich zákazníkov resp. z webových a mobilných aplikácií, preloží ich podľa potreby a potom ich posiela na analýzu k zákazníkovi. Segment ponúka knižnice pre JavaScript, jazyky na strane serveru, iOS a Android. Spracúva miliardy dátových bodov za mesiac od tisícok spoločností, ktoré siahajú od startupov až po tých 500 najlepších.

Všetci máme radi Aničku! Je milá, pekná, priateľská, no zaľúbite sa do nej hlavne kvôli jej veľkým analytickým vlastnostiam. A teraz seriózne – ak máte v ponuke mobilnú aplikáciu a ešte ste nevyskúšali App Annie, urobte tak ihneď. Podľa väčšiny hodnotení to je najpresnejšia aplikácia pre zber dostupných obchodných a marketingových dát. A k tomu je ešte zdarma.

  • Appsee                        8.appsee

Analýza užívateľského správania na mobilných zariadeniach je rovnako dôležitá ako počítačoch a Appsee – jednoduchá, ale účinná analytická platforma – Vám poskytne jasnú predstavu o tom, čo zažívajú Vaši užívatelia pri používaní Vašej aplikácie. Takto poskytuje aplikácia kvalitatívne údaje, na ktoré môžete následne pohotovo reagovať. Tieto údaje Vám lepšie pomôžu pochopiť napr. padanie aplikácie, užívateľské preferencie, pohybovanie v rámci aplikácie a reálnu použiteľnosť Vášho produktu, okrem mnohých iných cenných informácií. Kód aplikácie je extrémne jednoduchý a jeho začlenenie trvá cca 5 minút pomocou jedného riadku v kóde.

 

Zákaznícka podpora

Nemôžeme prestať prízvukovať túto, často opomínanú, stránku podnikania. Zákaznícka podpora môže byť tým rozhodujúcim článkom v reťazci, ktorý, keď nefunguje ako má, môže ohroziť súdržnosť celého biznisu. Za žiadnych okolností nezabudnite na túto časť podnikania, lebo Vaši používatelia na to isto nezabudnú. Premyslite si stratégie, ako budete poskytovať podporu pre Vašich zákazníkov, použite zvolené kanály a spôsoby – a hlavne tu pre nich buďte, keď Vás budú potrebovať. Vybrali sme pre Vás niektoré nástroje spomedzi bezpočtu iných, ktoré považujeme za najlepšie. Nebojte sa však použiť aj iné pomocky a zistiť, ktorá z nich Vám vyhovuje.

  • Katana                   9.liveninja

Ak chcete zabezpečiť čo najbližší kontakt so zákazníkom, najlepší je priamy očný kontakt. Katana ponúka chat a prenos videa v reálnom čase. Užívatelia nepotrebujú nič inštalovať, downloadovať či nastavovať, len kliknú na jedno tlačidlo. Takáto podpora je človeka namáhavá, vyčerpávajúca a nákladná, ale zároveň sa môže aj veľmi vyplatiť, hlavne vďaka úzkej spolupráci a osobnému kontaktu so zákazníkom.

  • Zendesk                9B.zendesk

Zendesk je softvér pre zákaznícky servis a systém ticketov. Ide o cloudové riešenie, ktoré zaznamenáva všetku konverzáciu so zákazníkmi, takže môžete mať vždy prehľad o aktuálnych problémoch či požiadavkách. Podporuje 40 jazykov a používajú ho až v 140 krajinách sveta.

 

Dúfam, že ste z dnešného článku nabrali mnoho rozumu, takže sa ho teraz nebojte vziať do hrsti. Ostaňte naladení na ďalší diel, v ktorom sa budeme zaoberať otázkou, ako pracovať produktívne ako spoločnosť a ako si zriadiť obchod. Užite si teda novonadobudnuté poznatky a podeľte sa s nami o tie Vaše, najlepšie v komentári pod článkom.

 

Online faktúry zadarmo

Ešte nepoužívate miniFAKTÚRU? Zaregistrujte sa a fakturujte s nami v roku 2016 šikovne!

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť