track_expenses
Návody

Jednoduchá evidencia výdavkov

Náklady – v necvičených rukách istá cesta k neúspechu, ale v tých správnych šikovný doplnok pre správny prehľad bilancie Vášho podnikania. Vieme, aké zdĺhavé vie byť evidovanie nákladov, všetky tie hory bločkov a faktúr, či už papierových alebo elektronických – práve preto naši vývojári navrhli miniFAKTÚRU tak, bola správa nákladov vždy prehľadná, jednoduchá a vždy k dispozícii. V dnešnom blogu sa pozrieme bližšie práve na to, ako správne zadávať náklady a to ako pri počítačí v kancelárii, tak aj s mobilnou aplikáciou na cestách.

Udržať si prehľad o všetkých Vašich nákladoch môže byť nadľudská úloha, hlavne, keď je človek príliš lenivý alebo príliš zaneprázdnený na to, aby tak robil pravidelne a efektívne. Ak spadáte do jednej z týchto kategórií, miniFAKTÚRA je to správne riešenie.

 

Zadávanie nákladov v mobile

Už si nemusíte uschovávať každý jeden bloček osobitne, jednoducho ho uložte pomocou skenera dokladov, ktorý je dostupný ako pre zariadenia iOS tak aj pre Android. Vaše naskenované doklady sa prenesú na server, aby ste ich nesk§r mohloi prezerať, upravovať a spravovať v online verzii miniFAKTÚRY.

Otvorte aplikáciu minifaktúra a zvoľte Skener dokladov v hlavnom menu. Teraz si môžete zvoliť, či chcete obrázok nahrať z galérie alebo urobiť snímku. Zvoľte si, ktorú možnosť potrebujete. Zadajte všetky potrebné údaje (názov, cena, kategória) a kliknite na Uložiť. Hotovo.

 

Ak Vám prichádzajú faktúry a iné doklady emailom ako PDF súbory, môžete ich odteraz uložiť v miniFAKTÚRE priamo z Vašej emailovej aplikácie. Otvorte email, zvoľte emailovú prílohu (dlhším podržaním prstu) a kliknite na „Skopírovať do: miniFAKTÚRA“. PDF súbor sa odošle do miniFAKTÚRY, kde zadáte základné informácie od doklade a uložíte.

 

SK_2

Stiahnite si mobilnú aplikáciu miniFAKTÚRA pre Váš iPhone, iPad alebo Android

 

Sekcia Náklady vo webovej verzii

Správa Vašich nákladov pomocou webového rozhrania je pohodlnejšia a efektívnejšia. Kliknite na sekciu Náklady a vyberte si z ponuky Náklady alebo Opakujúce sa náklady. Ak ste uložili nejaký doklad pomocou mobilnej aplikácie, zobrazí sa v zozname dokladov medzi ostatnými nákladmi. Podobne ako v zozname faktúr aj tu sa zobrazujú v prehľade najdôležitejšie informácie ako napr. dátum a suma.

Pridali sme aj funkciu prepínania náhľadu v zozname položiek, kde si môžete zvoliť medzi jednoduchým a rozšíreným náhľadom. V prvom prípade sa zobrazí klasický zoznam dokladov so základnými informáciami o dátume, názve, sume a splatnosti, v druhom prípade sa zobrazí skrátený zoznam len s najdôležitejšími údajmi a k tomu okno s náhľadom. V náhľadovom okne potom môžete vidieť všetky informácie o danom náklade, ktoré ste zadali v mobilnej verzii, spolu s prílohou (odfotený doklad alebo PDF z emailu)

V oboch zoznamoch môžete filtrovať Vaše náklady podľa dátumu (tento rok, minulý rok, tento mesiac alebo vlastný výber), statusu (uhradené, neuhradené, po splatnosti) alebo aj podľa zadanej kategórie. Tri možnosti filtrovania nákladov Vám umožnia mať okamžitý prehľad o všetkých Vašich nákladoch.

SK3

 Sekcia Náklady na webovej stránke  – detailný náhľad dokladu

Samozrejme, že môžete vytvoriť vlastný náklad aj manuálne a to kliknutím na tlačidlo Nový náklad. Vložte vlastný obrázok alebo PDF súbor, zadajte všetky potrebné informácie o danom náklade, uložte a je to. Náklady môžete upravovať, duplikovať a samozrejme aj zmazať. Rovnako Vás iste poteší aj funkcia exportovanie nákladov, takto si môžete uložiť všetky dokumenty do počítača alebo s nimi môžete ďalej pracovať. V súčasnosti podporuje miniFAKTÚRA exportovanie do formátu XLS (súbor MS Excell) a CSV (jednoduchá textová tabuľka). Rovnako môžete exportovať z Vašich nákladov aj samotné vložené súbory (obrázky a PDF) do skomprimovaného ZIP súboru. Dajte pozor na to, ako máte nastavený filter, pretože miniFAKTÚRA Vám vyexportuje len tie položky, ktoré sú práve viditeľné.

Ak ste si lepšie pozreli podkategórie v položke Náklady, zbadali ste aj sekcie Opakujúce sa náklady a Kategórie. V sekcii Kategórie môžete, ako už napovedá názov, pridávať, editovať a odstraňovať kategórie podľa toho, ako to práve potrebujete. V sekcii Opakujúce sa náklady zas môžete vytvoriť náklad, ktorý má nejakú časovú pravidelnosť – napr. prenájom kancelárie. MiniFAKTÚRA automaticky vytvorí v danom časovom období nový náklad miesto Vás a to podľa toho, aký časový interval zadáte – týždenne, mesačne, kvartálne či ročne. Toto je ideálna funkcia pre tých, ktorí majú veľa pravidelne sa opakujúcich nákladov, v ktorých sa nemení cena, ale iba dátum.

 

Ak ste ešte nemali čas pozrieť sa dôkladnejšie do sekcie Náklady, odporúčame Vám nájsť si pár minút a vyskúšať si všetky funkcie. Budete milo prekvapení, ako ľahko sa dajú spracúvať Vaše výdavky. A ak by ste mali nápad či požiadavku, ako by sme mohli vylepšiť funkciu Náklady, zanechajte nám komentár alebo nám napíšte.

 

Online faktúry zadarmo

Ešte nepoužívate miniFAKTÚRU? Zaregistrujte sa a fakturujte s nami v roku 2016 šikovne!

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť