SocialMediaManagement
Produktivita

Ktoré sociálne siete sú pre Vás tie najvhodnejšie?

Ste pripravení propagovať sa na webe? Pýtate sa, ktoré stránky Vám ponúknu najväčší osoh za najmenšiu investíciu? Ako môžte najlepšie využiť svoj čas? A ako komunikovať so svojími fanúšikmi, priateľmi a následníkmi?

Aj keď neexistuje univerzálna odpoveď na tieto otázky, kľúčom je prispôsobiť svoj marketingový plán Vašim silným stránkam a osobnosti. Aby sa Vám toto ľahšie robilo, rozobereme si túto problematiku na tri základné prvky: “ako?”, “kde?”, a “čo?”.

 

Tu sú štyri základne metódy ako komunikovať na webe:

 

- Text. Táto kategória zahŕňa posty na Twittery, statusy na Facebooku, články na blogu, emailové správy, ktoré posielate fanúšikom a iné. Ak dokážete aspoň trochu lepšie písať, toto je najjednoduchšou a najpoužívanejšou metódou ako komunikovať online.

- Audio. Ak máte príjemný hlas a nemáte problém rozprávať, môžte nahrať sami seba, ako dávate tipy alebo komentáre k nejakej téme. Ďalšou možnosťou je spustiť vlastný podcast, čo je v podstate online rádiová show. Na to treba viac času a technických znalosti, ale je to rozhodne možnosť na zváženie.

- Video. Video sa stalo jednou z najpopulárnejších spôsobov ako absorbovať informácie na webe. Existuje mnoho ciest, ako komunikovať pomocou videa, vrátane jednoduchých záberov na Vašu hlavu počas rozoberania určitej témy, rozhovorov s odborníkmi a podnikateľmi, inštruktážnych vidí, ktoré zachytávajú, to čo robíte na obrazovke, pohľadov do zákulisí alebo vizuálnych túr po Vašom pracovnom prostredí.

- Statické obrázky. Obrázky všetkého, čo má niečo s Vašim biznisom, fotky vizitiek, tričiek a iných reklamných predmetov, statické zábery z videí, spomenutých v predošlom bode a v podstate čohokoľvek, čo zaujme pozornosť Vašich rozptýlených fanúšikov a namotivuje ich zotrvať niekoľko okamihov práve pri Vás.

 

Nasledujúce stránky Vám môžu zodpovedať otázku “kde?”:

 

- Ak je písané slovo Vašou silnou stránkou, tak skúste WordPress,Blogger, alebo Tumblr.

- Ak je ňou hovorená reč, môžte vyskúšať Soundcloud alebo Váš vlastný podcast prostredníctvom  iTunes a Stitcher.

- Ak je Vašou šálkou čaja video, tak YouTube alebo Vimeo sú očividné voľby pre Vás.

- Ak máte talent pre dizajn a obrázky, ktoré dokážu zaujať, tak Vám bude pravdepodobne vyhovovať najviac Pinterest a Instagram.

 

Teraz keď už máte lepšiu predstavu o AKO a KDE, vysvetlíme si ČO zverejňovať:

 

1. Vlastný obsah: Toto sú veci, ktoré vytvoríte z nuly. Môže to byť článok na blog o nejakej skúsenosti, alebo krátke video, v ktorom žiadate ľudí, aby prišli na Váš najbližší event. Môže to byť recenzia Vašej obľúbenej knihy, komentár k nejakému aktuálnemu dianiu, alebo fotky z posledného výletu do lokality, ktorá ma nejaký súvis s Vašim biznisom.

2. Spravovaný obsah: V tomto prípade nemusíte vytvárať všetko čo zverejňujete. Jednou zo šikovných vecí, ktoré rozumní online marketéri robia je to, že “spravujú” obsah, čo je vlastne iba pekný termín pre prelinkovávanie na už existujúci obsah, ktorý môže Vašich zákazníkov alebo fanúšikov zaujať.

3. Osobné updaty: Aj keď veľa z Vašich postov a správ bude súvisieť s Vašim biznisom, produktom či službou, mali by ste taktiež zvážiť občasné zverejnenie náhľadu do Vášho osobného života. Toto môže dopomôcť fanúšikom k pocitu, že Vás poznajú aj ako človeka, a nie len ako podnikateľa.

4. Citáty: Ak naozaj nemáte čo zverejniť, nepokazíte nič vtipným alebo inšpirujúcim citátom. Citáty sú často komentované a zdieľané. Existuje nespočetné množstvo stránok, ktoré sú dedikované iba citátom, takže nebudete mať nikdy nedostatok tých kvalitných.

5. Priame propagácie a reklamy: V neposlednom rade je táto kategória. Veľa agresívnych propagátorov si myslí, že všetko čo postujete online, by malo niečo predávať – to je veľmi krátkozraký prístup. Iní zase majú strach propagovať svoje výrobky a služby takýmto priamym spôsobom, takže to nerobia vôbec. To taktiež nie je efektívny prístup. Kľúčové je v tomto prípade nájsť určitú rovnováhu. Napríklad z každých 10tich vecí, ktoré uverejníte, nech sú 3 propagácie produktu alebo služby samotnej.

 

Aj keď si nemyslíte, že sa Vám v danom týždni alebo mesiaci odohráva v biznise veľa zaujímavého, postujte pravidelne a zostaňte viditeľní na sociálnych sieťach, aby na Vás ľudia nezanevreli a o to pravdepodobnejšie budete mať ich podporu keď budete propagovať niečo naozaj veľké.

 

zdroj: entreprenuer

 

 

Online faktúry zadarmo

Ešte nepoužívate miniFAKTÚRU? Zaregistrujte sa a fakturujte s nami v roku 2015 šikovne!

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť