recurring_invoices
Doplnkové funkcie, Novinky

Pravidelné faktúry – automatické vystavovanie a odosielanie faktúr

V poslednej dobe vychádza z dielne našich vývojárov veľké množstvo skvelých a nových funkcií. Minule sme Vám predstavili správu skladových zásob a najnovšie pripravujeme článok o Histórii dokumentov. Ďalšou položkou zo zoznamu želaní, ktorú si môžeme odškrtnúť, sú pravidelné faktúry. Čo to je za funkciu a ako Vám pomôže ušetriť čas, to sa dozviete v dnešnom článku.

Keď sa faktúry opakujú

Hneď na začiatok: čo sú to opakujúce sa faktúry? Sú to faktúry, ktoré vystavujete pravidelne (mesačne, týždenne) na toho istého zákazníka, a ktoré sú stále rovnaké. Tým sa myslí to, že sa na nich vyskytuje tá istá položka, v tom istom počte, za tú istú cenu a rovnako sa nemenia ani iné údaje na faktúre (splatnosť, typ úhrady). V súčasnosti sa to deje možno častejšie, ako by ste si mysleli – napríklad platby do sociálnej či zdravotnej poisťovne, platby za internet alebo digitálne služby ako je napr. Spotify, alebo dokonca aj platba predplatného miniFAKTÚRY. Pre každý produkt alebo službu, ktoré fakturujte na pravidelnej báze, môžete vytvoriť periodicky vytvárajúcu sa faktúru.

Tento spôsob má niekoľko zjavných výhod, asi najhlavnejšou je, samozrejme, automatizácia viacerých procesov. Na jedného zákazníka Vám stačí vytvoriť len jednu faktúru a od toho momentu bude zaslaná automaticky faktúra každý týždeň či mesiac. Takže už nemusíte vytvárať či duplikovať každý raz tú istú faktúru a pamätať si, kedy ste to mali urobiť.

 

Pravidelné faktúry v miniFAKTÚRE

Na webovej stránke miniFAKTÚRY nájdete sekciu Pravidelné faktúry v hlavnom menu medzi ostatnými typmi dokumentov. Proces vytvorenia pravidelnej faktúry je prakticky rovnaký, ako keď vytvárate hociktorý iný dokument. Začnete tým, že vyberiete zákazníka zo zoznamu (alebo pridáte nového) a zadáte všetky potrebné položky. A teraz príde to hlavné – vyberiete si interval, v ktorom sa má daná faktúra vytvárať a po uložení urobí miniFAKTÚRA všetko potrebné.

Nielen, že naša aplikácia faktúru vytvorí každý jeden raz, ale ak si to želáte, môže faktúru dokonca automaticky zaslať na zákazníkov email. Takto dostane Váš zákazník faktúru vždy na čas a vy doslova ani nemusíte pohnúť prstom.

Rovnako môžete zadať počet opakovaní, koľkokrát sa má pravidelná faktúra vytvoriť a poslať. Je možné, že pravidelné faktúry na daného klienta je potrebné vytvárať iba po dobu niekoľkých mesiacov. V každom prípade, naša aplikácia sa o to postará za Vás.

 

V súčasnosti sa táto funkcia nachádza len vo webovej verzii miniFAKTÚRY, ale určite Vám dáme vedieť, ihneď ako bude hotová verzia pre mobilné zariadenia. Zatiaľ dúfame, že naša nová funkcia Vám ušetrí množstvo drahocenného času a ako vždy, aj teraz Vás prosíme o Vaše dojmy a spätnú väzbu. Potešíme sa, ak nám pošlete email na podpora@minifaktura.sk alebo necháte komentár pod článkom.

 

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť