marketing
Produktivita

Získajte zákazníkov novými marketingovými metódami

Vzostup sociálnych médií a rozšírené používanie smartfónov dramaticky zmenili aj nákupné správanie zákazníkov, ktorí inak stále preferujú kamenné obchody. Mnoho ľudí sa nedelí s ostatnými o svoje skúsenosti, ale vždy sa radi pozrú najprv na to, čo vravia ostatní o značke alebo produktoch.

Takýto nový zákazník nepatrí do jednoliatej skupiny ľudí, na ktorých vplývajú tradičné médiá, ale patrí do siete  ľudí, ktorí interagujú navzájom, čím na jednej strane vytvárajú  kritériá nákupného správania a zároveň očakávajú, aby s nimi spoločnosti viditeľne komunikovali. Ak odmietnete hrať podľa ich pravidiel, majú moc nájsť si miesto vás jednoducho niekoho iného a aktívne odplašiť aj iných zákazníkov.

Napríklad mobilné zariadenia sa stali novým mohutným komunikačným kanálom s 47% ročným nárastom v roku 2014, ako uvádza stránka WBR Digital Research. To znamená, že Vaše marketingové oddelenie musí byť pripravené zapracovať na nákupných aplikáciách pre mobily, mobilných peňaženkách a službách podporujúcich sledovanie polohy. Zákazníci očakávajú personalizované správy, ktoré im budú doručené, nech už sa nachádzajú kdekoľvek.

Tu sú štyri nové metódy radené podľa veľkosti námahy a výšky nákladov, ktoré by mal každý dobrý podnikateľ zahrnúť do svojej marketingovej stratégie, aby nielen prežil, ale aj prosperoval v súčasnej “dobe mobilnej”:

 

1. Často updatovaný obsah na webovej stránke, sociálnych sieťach a mobilných aplikáciách

Stále sa stretávam s množstvom webových stránok, ktoré vyzerajú akoby ich nikto neupdatoval mesiace či roky, o blogoch ani nevraviac. V dnešnej dobe zákazníci ignorujú takéto stránky a prechádzajú na dynamickejšie, kde môžu nájsť promócie aktuálnych produktov, špeciálne denné ponuky a s pozitívnymi hodnoteniami, ktoré sú dostupné na cez mobilné zariadenie.

2. Musíte ponúknuť viac ako len automatické upozornenia

Interakcia so zákazníkom začína obyčajne pri dynamickej odozve na zákaznícky podnet, ale musí byť rozšírená na online-chat, komentáre a sociálne siete. Blogy musia ponúknuť zákazníkovi pridanú hodnotu.

3. Poskytnite personalizované riešenia „na mieru“ interakciou so zákazníkom

Dnešní zákazníci očakávajú, že nájdu to, čo chcú okamžite pomocou vyhľadávacieho nástroja na Vašej stránke, alebo dokonca možnosť prispôsobenia Vášho riešenia ich špecifickým potrebám. Jeden príklad za všetky – pozrite si stránku  svetoznámeho výrobcu obuvy Nike. Len tie najlepšie webové stránky zapájajú zákazníkov do interakcie a ponúkajú im pridanú hodnotu.

4. Podnecujte zákazníkov, aby podporovali spoločné kultúrne a spoločenské udalosti

Motivujte svojich zákazníkov, aby Vás podporovali tak, že im pomôžete pri podpore známeho spoločenského problému, čo môže byť napr. pomoc chudobným rodinám alebo záchrana životného prostredia. Niekoľko vynikajúcich príkladov ako z tohto môžete profitovať ako vy, tak aj Vaši zákazníci, nájdete v článku Business News Daily. Kým väčšina podnikateľov, ktorých poznám, by isto súhlasila s týmito iniciatívami a tvrdila by, že pozná spomenuté nové vzory zákazníckeho správania, stále u nich zažívam množstvo prekážok, ktoré im kladie do cesty vlastné ego a záľuba vo vlastných novátorských myšlienkach:

■ Predpoklad, že sa každý zaľúbi do najnovších pracovných nástrojov. Väčšina zakladateľov startupov sú prvé lastovičky a technologickí nadšenci, takže milujú technologické vychytávky a posledné novinky. Veľká väčšina zákazníkov sú opatrní či frustrovaní z nových technológií. Aj tie najlepšie nástroje, ak sú drahé alebo sa ťažko používajú, neoslovia túto novú kategóriu zákazníkov.
■ Predpoklad, že všetci zákazníci sú ako vy. Podnikatelia  niekedy minimalizujú kontakt so zákazníkom pod falošnou domnienkou, že ich osobné nadšenie zdieľa každý zákazník v danom tržnom segmente alebo z rovnakej generácie. Faktom ostáva, že každý zákazník je iný a každý vyžaduje osobité zaobchádzanie. Zároveň platí, že trendy sa rýchlo menia a Vy sa tomu musíte prispôsobiť.
■ Predpoklad, že čím viac možností, tým lepšie. Najdôležitejšie ja zameranie, focus. Veľké množstvo funkcií iba zmetie Vašich zákazníkov a komplikuje to, čo chcete svojím produktom povedať. Ak sa snažíte robiť pri startupe množstvo vecí, zvyčajne to znamená, že všetky sú urobené biedne. Začnite jasnou víziou a skoncentrujte seba a svoju komunikáciu na tento jeden cieľ.

Zapájanie do aktivít a interakcia s novým typom zákazníkov je v dnešnom biznise všetkým. Tieto kroky Vám pomôžu zvýšiť predaj, redukovať náklady a zlepšiť konkurencieschopnosť Vášho biznisu, či už je virtuálny alebo kamenný. Staré užívateľské návyky sa rýchlo vytrácajú a to čaká aj Váš biznis, ak sa neprispôsobíte. V súčasnom podnikaní platí, že zachovanie status quo je stratégiou porazených.

Zdroj: http://www.entrepreneur.com/

Online faktúry zadarmo

Ešte nepoužívate miniFAKTÚRU? Zaregistrujte sa a fakturujte s nami v roku 2015 šikovne!

Predošlý príspevok Ďalší príspevok

Mohlo by sa Vám taktiež páčiť